Friday, June 13, 2008

My First Post




Hari ini terasa sakit kat elbow. Agaknya tennis elbow akibat main masa kat Bakun dulu ataupun juga age catching up on me heheheh. Semalam ada Badminton competition dimana team aku jadi juara antara kumpulan. Looking forward to the company's dinner dimana akan diadakan penyampaian hadiah.

Hari ini aku tak drive ke tempat keje. AKu tumpang kawan aje. Penat jugak tiap tiap hari kena drive 1jam lebih nak pergi ke tempat kerja. Apa nak buat dah terpaksa. Dah kena komen terpaksa bagi nama. Aku tumpang Wiljoy a.k.a Willie.


Apa lagi ???

Minyak ????? aduila penat betul nak cakap pasal kenaikan harga minyak ni. Yang aku kesian orang orang yang menggunakan bot as their mode of transportation. Mana nak claim rebate ? Mana nak claim reimbursement road tax ? Kenaikan harga minyak secara langsung mengakibatkan kenaikan harga barang barang keperluan harian. Last month aku beli Beras Gedung @10kg pack berharga RM23.60 tapi sekarang kena bayar RM39.90. Camana nak buat ni ?? Kalau kenaikan harga minyak disusuli dgn kenaikan gaji tak apelah juga. Pening kepala aku. Dah beribu sumpah seranah aku dalam bulan ni.


Kalau dulu RM80 boleh buat belanja minyak kereta to and fro balik kampung sekarang itu harga untuk pergi sahaja. Maknanya makin rindu lah aku kat kampung aku tu.

PAGI INI

Terkejut beruk aku pagi ini. Rojak Ayam KUCEI kat Batu Lintang tu dah naik harga jugak. Naik Rm0.50 sepinggan. Apa rasional nya dia menaikan harga sampai begitu banyak sekali. Sekarang dah nak kena bayar RM5/- sepinggan. Semakin tak bernilai duit aku jadinya. Apa nak jadi dah ni ?

BADMINTON


Gambar ni selepas kepenatan bermain.

L-R ...Reid, Ricky,Rudy,Daud,Awie and Lani. Aku spt biasa tak nampak .......

My hobby ! Main 3 kali seminggu sekurang kurang nya bersama sama geng geng kat PBBS (Semariang) the best court in Kuching .


Semua kepenatan kena dropshot aku eheheh.

Rudy n Awie !



Ricky and Reid ! Pak Hassan the Evergreen Player
(tukang urut)

No comments: